
 

  
 
http://chronicle.com/weekly/v52/i44/44a04203.htm 

Apology Sought From Chinese Journal 

By PAUL MOONEY 

A Harvard Business School professor is demanding a public apology from a Chinese academic journal 
that he says extensively plagiarized his work from more than a decade ago. 

The episode began in 2003, when an unnamed Chinese professor discovered that an article by two 
Chinese economists that had appeared in the China Economic Quarterly had plagiarized materials and a 
graph that were originally in an article by Michael C. Jensen, a professor in the Graduate School of 
Business Administration at Harvard University, and William H. Meckling, dean of the University of 
Rochester's business school, who has since died. 

The Chinese professor informed the journal of his finding, and after failing to receive a response from 
the editor, he published it on the New Threads Web site in December 2004. The Chinese-language Web 
site is devoted to uncovering cases of academic corruption in China. 

Mr. Jensen said in a telephone interview that he learned of the incident in February, when a Chinese 
professor in the United States sent him a copy of the plagiarized Chinese article. 

The original paper was titled "Specific and General Knowledge and Organizational Structure" and was 
first published in Contract Economics, in Sweden, in 1990, and subsequently published elsewhere. 

Mr. Jensen said that after learning of the plagiarized article, he promptly wrote a letter to Yao Yang, 
editor of CEQ, demanding a formal acknowledgment of the plagiarism by the editor and a "closed door" 
statement of apology from the authors. 

Mr. Yao refused to comment on the case, but according to a letter he sent to the New Threads Web site, 
the authors had "borrowed the method used in Jensen's article to discuss a problem that was different 
from Jensen's problem," but did not plagiarize.The only mistake was that the authors did not cite Mr. 
Jensen's paper, which he said was a "nonstandard act" in academe. 

Mr. Jensen said, in the interview, that the authors had written to him to apologize for the plagiarism, but 
that their letter was "totally unsatisfactory." He said that he was consulting a lawyer in China and that he 
would not drop the matter unless he received a public apology and unless a statement was published 
acknowledging the plagiarism on the quarterly's Web site.  

http://chronicle.com 
Section: International 
Volume 52, Issue 44, Page A42  

From the issue dated July 7, 2006

Page 1 of 2



Copyright © 2006 by The Chronicle of Higher Education
 

Subscribe | About The Chronicle | Contact us | Terms of use | Privacy policy | Help

Page 2 of 2


